História Aktinu
2023
Kontraktori na výrobu tyčiniek sú skvelí, zvládli sme s nimi mnohé, ale in‑house je in‑house. Rozbehli sme vlastnú výrobu tyčiniek pečených aj nepečených. Pripravili sme plán viac ako 50 druhov a variantov a postupne uvádzame na trh tyčinky, ktorých všetky suroviny a celý výrobný proces máme plne vo vlastnej réžii, čo nám umožňuje robiť to, prečo existujeme: najlepšie produkty na trhu vo svojej kategórii.
Hranice Česka a Slovenska nám sú už malé a začíname s expanziou na nemecký, rakúsky, poľský a maďarský trh prostredníctvom vilgain.de, vilgain.at, vilgain.pl a vilgain.hu. A pretože naša práca bez výziev by nás nebavila, je našou ambíciou vstúpiť na prelome roku aj do ďalších štátov.
Spustili sme najväčšiu komunitnú výzvu Aktinu, ktorá trvala 99 dní a zapojilo sa do nej takmer 30 000 súťažiacich. Spoločne sme nabehali cez 13 000 km, zozbierali 700 vriec odpadkov, uplávali 600+ km, urobili viac ako 63 000 drepov a nespočetnekrát prekonali sami seba.
2022
V nových priestoroch v Brne Líšni budeme vlastné R&D centrum, ktoré nám dáva priestor na vývoj nových produktov. Priama previazanosť vývojového centra a výroby nám umožňuje rýchle spustenie vlastných cookies.
Dodatočne oslavujeme 10. výročie, kolaudujeme nové priestory, hodnotíme cestu, ktorú máme za sebou. Súčasne zjednocujeme oficiálny doterajší názov s novým brandom a premenovávame Selltime sro na Vilgain s.r.o. . Dochádza tiež k fúzii našej výrobnej spoločnosti R3ptile s.r.o. a všetky naše produkty už ponúkame iba pod značkou Vilgain.
Po 7 rokoch sa sťahujeme do nových moderných priestorov nachádzajúcich sa v CTParku Brno Líšeň. Tento krok nám dáva jedinečnú príležitosť mať pohromade výrobu, sklad a taktiež kancelárske priestory pre časť nášho tímu. Náš tím vývojárov pod vedením Kuby Horkého vyvíja in‑house aplikáciu na riadenie skladu s poloautomatickým dopravníkom, vďaka ktorému dokážeme zefektívniť množstvo procesov vrátane rýchlejšej expedície zásielok za nižších nákladov.
2021
Opúšťame hranice Brna a na konci leta otvárame nové kancelárie v pražskom Karlíne. Tiež začíname fungovať v remote a hybidných režimoch. Všetky naše tímy sa rozširujú a zažívame celkový nárast zamestnancov o 47 %.
Niežeby na trhu bolo málo športovej módy, na druhú stranu keďže v nej všetci vo firme chodíme, napádajú nás rôzne zlepšováky a tak sa do firmy pridáva Kristina Isikli, ktorá si berie na starosti celý sektor Vilgain athleisure fashion a naplno tak štartuje vývoj Vilgain oblečenia s našim dizajnom, vyrábaným v Turecku. Postupne pridávame ďalšie krajiny od Portugalska, Čínu po Vietnam.
Naše produkty Aktin a R3ptile zjednocujeme pod nový medzinárodný brand Vilgain s ktorým plánujeme aj celosvetovú expanziu. Pomerne skoro po spustení Aktinu sme si totiž uvedomili, že nami predávané produkty na trhu pravdepodobne nikdy nebudú dosahovať tú kvalitu, ktorú chceme ľuďom ponúkať a aby sme to dosiahli, musíme to urobiť sami.
Misiou Vilgainu je teda to isté, s čím sme zakladali Aktin. Vytvoriť prostredie v ktorom si cieľavedomí ľudia budú môcť nakúpiť naozaj kvalitné, pre nich prospešné produkty, ktoré im budú na ceste za sny pomáhať, nie ich brzdiť.
2020
Počas pandémie Covidu‑19 zaznamenávame obrovské zvýšenie dopytu. Reagujeme na rôzne opatrenia naprieč všetkými tímami, na pár mesiacov zatvárame kamenné predajne a meníme fungovanie logistiky. Naši kolegovia sa zžívajú s novou situáciou a presunom komunikácie do online sveta.
2019
Po dlhom vývoji prichádzame s prvými Aktin produktmi. Aktin Whey Protein a Protein Bar sa stávajú “cez noc” bestsellermi nášho online shopu. Aktin Protein Bar je dokonca do dvoch mesiacov aj najpredávanejšou proteínovou tyčinkou v Česku.
2018
Rozširujeme sklad na celkových 1700m². Do sortimentu zaraďujeme novú kategóriu “Prírodná kozmetika”, pri ktorej sa učíme rozoznávať jej paradigmu kvality, researchujeme, testujeme a na základe toho zaraďujeme ďalšie produkty do nášho sortimentu.
Organizujeme prvé Aktin meet & greety v Brne a Prahe.
Michal Hubík sa v dobrom rozchádza so svojim spoločníkom Honzom Kernom, odkupuje jeho podiel a stáva sa tak jediným majiteľom firmy.
Vstupujeme v plnej sile na slovenský trh s kompletne lokalizovaným webom aktin.sk.
Rozrastá sa aj náš tím – kapacita kancelárií v Tkalcovskej sa stáva nedostatočnou. Zriaďujeme teda nový office space v centre Brna na ulici Smetanova.
2016
Záujem o Aktin sa stále zvyšuje, náš medziročný rast dosahuje 64 %. V Tkalcovskej ulici otvárame novú predajňu so službou vychystania objednávky (z viac ako 10 000 skladových položiek) do 10 minút.
Spúšťame vlastnú výrobu funkčnej výživy prostredníctvom undergroundovej značky R3ptile. Tá sa začína veľmi rýchlo rozrastať a spustí mániu po orechových maslách v celom Česku a Slovensku.
2015
So žiadosťou o pomoc šíriť kvalitu a inováciu vo výžive po Česku a Slovensku nás oslovuje britský underdog The Protein Works, založený ľuďmi z MyProtein. Nová značka rýchlo nadobúda na obľúbenosti a posúva nás v ďalšom raste.
2014
Po dvoch rokoch vývoja spúšťame úplne nový web na vlastnej platforme a podnikáme kroky v ústrety kompletnej digitalizácii skladu.
Ďalšie sťahovanie skladu prichádza už o rok neskôr. V pre nás vtedy obrovských priestoroch na ulici Tkalcovská budujeme popri sklade aj plnohodnotné kancelárske zázemie pre celý náš tím. Prijímame novú internú účtovníčku Alicu Klusákovú, ktorá postupne zohráva dôležitú úlohu v raste Aktinu z pozície prvej CFO.
2013
Veľký úspech prichádza na veľtrhu Sportlife. Na náš stánok sa stoja dlhé fronty a pripravené zásoby produktov niekoľkokrát dopĺňame.
Keďže sme rýchlo rástli, tovar na predajni už nebol kam dávať, zariadili sme v Brne separátny sklad, z ktorého sme boli schopní expedovať v ďaleko väčšej škále.
Tiež sme otvorili druhú predajňu v Nákupnom centre Královo Pole a tím posilnili prví zamestnanci, Honzov brat Vašek a Marek Pastorek, ktorý v Aktinu pôsobil ďalších šesť rokov.
Pôvodnú predajňu sťahujeme z Veveří 32 o dva vchody ďalej, do priestoru, ktorý je päťkrát väčší. V jej zázemí pracuje Michal spoločne s Hankou Sénášiovou na marketingu Aktinu a obsahu eshopu.
2012
Návštevnosť Aktinu rástla a s ňou aj objednávky nových zákazníkov. Kúpili sme si teda prvé firemné auto Škoda Felicia Pickup. S ním sme denne vozili balíky na poštu a jazdili na tovar od dodávateľov po celej strednej Európe. Obstarávacia cena 50 tisíc czk sa rýchlo vrátila.
Aby sme sa dostali do širšieho povedomia, využívali sme čo najlacnejšie marketingové kanály aby sme o Aktinu dali vedieť ľuďom. Rozdávali sme letáky pod stierače na parkoviskách pri nákupných centrách, lepili plagáty po univerzitách, posilňovniach, športoviskách a zakladali profily na sociálnych sieťach. Skrze nich potom šírili náš motivačne vzdelávací obsah vyzývajúci k aktívnemu prístupu k životu.
2011
Michal mal nadšenie pre trh s funkčnou výživou a frustrovala ho trhová ponuka. Predávané produkty mali často nezmyselne zložité až vyložene nefunkčné zloženie pritom ich popis, marketing a obaly boli plné klamlivých claimov o ich bezprecedentných účinkoch. Michal prišiel s víziou urobiť obchod, v ktorom si ktokoľvek za dostupnú cenu bude môcť kúpiť skutočne kvalitné a skutočne užitočné produkty.
Michal teda s Honzom založil firmu Selltime sro pod ktorou bol spustený projekt Aktin: magazín a internetový obchod so zámerom zákazníkom ponúkať tie najlepšie funkčné produkty z trhu a radiť s ich používaním pre pozitívny efekt.
Spustenie nového online shopu so sebou prináša prvé väčšie úspechy. Malá predajňa o veľkosti 25m² začína byť po pár týždňoch nedostačujúca a je potrebné hľadať priestory na skladovanie zásob.
2010
Pretože od zákazníkov prichádzali stále sa opakujúce otázky k produktom aj strave všeobecne a žiadny skutočne kvalitný zdroj overených informácií v slovenčine neexistoval, rozhodli sa na podnet Jendy Cahy tento problém vyriešiť vytvorením webového magazínu Aktin. Primárnym zámerom bolo vyvracať opakovane publikované mýty v strave, zdraví, suplementácii i cvičení. Jenda sa stal šéfredaktorom a pod jeho vedením magazín kvitol viac ako 5 rokov.
Zakladatelia Michal Hubík a Honza Kern sa prvýkrát stretli v roku 2010 v miniatúrnej predajni so športovými doplnkami, ktorú Honza prevádzkoval spoločne s malým e‑shopom.
Michala do predajne nalákali neobvykle nízke ceny proteínových tyčiniek. Hoci na mieste zistil, že sú všetky po záručnej dobe, od kúpy ho to neodradilo a s Honzom sa dali do reči a Michal začal pomáhať s grafickou tvorbou aj ďalšími procesmi pre rast.